Vårt uppdrag för Hestra Markis var att förflytta varumärket från ett produktorienterat varumärke till ett varumärke där laganda och Vi-känsla ska vara i fokus. Med ny strategi i form av logotyp och grafisk profilering. Digital strategi i form av ny webb och intranät.
Logotyp
För att matcha strategin fick den nya logotypen en form som andas stolthet och tydlighet. Formerna i några av bokstäverna symboliserar markisens form.
Ikoner
För att förstärka information har stilrena ikoner producerats. Ett axplock av dessa ses nedan.
Webb
Genom att strategin förändrades blev det allt viktigare med en modern och hållbar digital plattform för hela varumärket. Webbsidan är anpassad för återförsäljare och som inspiration för konsument. Återförsäljarna har fått ett intranät för att smidigt kunna hämta kampanjmaterial, ta del av aktuella erbjudanden samt hämta monteringsanvisningar.
Print
Även om den digitala resan varit viktig för Hestra Markis lever print kvar i form av katalog, broschyrer och stationärt material.